חופי ישראל

סיילור באה לעשות סדר בכל ההסמכות והרישיונות שייט של משרד התחבורה



חופי ישראל משתרעים לאורך של 196 ק”מ מעזה עד ראש הנקרה. מתוכם 55 ק”מ תפוסים ע”י גורמי ביטחון, נמלים ומתקני תעשיה .

להלן סקירת החופים השווים בישראל מדרום לצפון :

חוף זיקים:

זהו החוף הדרומי ביותר שלמעשה נושק לרצועת עזה. זהו חוף בתולי נידח ויפה המזכיר במידה רבה את חופי סיני הזכורים לנו טובה . בחוף ניתן למצוא כמה פינות קסומות ומבודדות שלעיתים מאכלסות מעט נודיסטיים .

החוף מלא בדיונות חול פראיות הנושקות לים ולכן מהווה תזכורת חיה לחופי סיני הקלאסיים.

הגן הלאומי באשקלון:

למעשה מדובר בגן לאומי שמשלב אתר ארכיאולוגי עם רצועת חוף טבעית ולמעשה זה יחודו של המקום אתר ארכיאולוגי שנושק לגלי הים .מדובר בחוף שמאים לקליטת משפחות ומאפשר ביקור באתר ארכיאולוגי ובילוי משפחתי בים .

חוף מציצים, תל אביב.

החלק הצפוני של החוף מאכלס בעיקר משפחות וחלקו הדרומי שייך ומאוכלס ברובו בצעירים .

החוף כיכב במספר סרטים מימיה הראשונים של מדינת ישראל והפך לשם דבר במדינת תל אביב.

החוף ממוקם במרכז הטיילת ומשמש מוקד לכל מי שרוצה לראות ולהיראות .

חוף דור, חוף המשפחות האולטימטיבי

החוף מוכר יותר בשם טנטורה, ויש הטוענים כי מדובר ביפה שבחופי ארצנו. החוף מוגן בשוברי גלים טבעיים ומפרצים קסומים .

בסמוך לחוף קיימים סלעי כורכר מאותרים בפריחה וכן במרכזו אי קסום שניתן להגיע עליו כמעט בהליכה.החוף סגור והכניסה כרוכה בתשלום ולכן מוגן מטרקטורונים ומפגעים מוטורים אחרים.

חוף בית ינאי חוף הקיטים של ישראל

סמל ההיכר של חוף זה הם העפיפונים שמצביעים על מיקומו. החוף עמוס בגלשני קיט מרהיבים.

החוף , נקי ורחב למעשה יותר מ 2 ק”מ רוחבו והינו תחנת יציאה עמוסה במיוחד של כל סוגי חובבי הספורט הימי . במקום קיימת רצועה של 250 מ’ שהינה חוף מוכרז. בקצותיו משתרעות דיונות רחבות ידיים.

מפרץ עכו – השילוב בן ים להיסטוריה


מפרץ עכו הינו תמונת הראי המוקטנת של מפרץ חיפה, זהו המפרץ הקטן בישראל ואורכו כ-3 קילומטר בלבד. מפרץ עכו הקסום והמוגן מגלי הים משמש נקודת יציאה למגוון פעילויות ספורט ימי במשך כל השנה (גם בימים הסוערים ביותר). במקום קיימת מרינה פעילה ושוקקת ממנה ניתן לצאת לטיולי שייט במרחב המפרץ .

ברצועת החוף הדרומית קיים חוף רחצה מוכרז ורחב ידיים ובשל המים הרוגעים במפרץ מומלץ במיוחד למשפחות

העיר העתיקה הינה חצי אי (מוקפת בים משלושת עבריה) ובעלת היסטוריה ושורשים עמוקים הנטועים בשנים שקדמו לספירה . בשנת 2001 עכו העתיקה הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו‏.

הלגונות של אכזיב

צפונית לנהרייה בין מדינת אכזיב לחוף בצת (חוף הרחצה המוכרז הצפוני ביותר במדינתנו) משתרעת רצועות חוף שהיא למעשה שמורת טבע (שמורת אכזיב) – שמורה ייחודית עשירה בבעלי חיים ימיים מפרצים ולגונות טבעיות . ניתן למצוא פינות חמד נסתרות מהעין וליהנות מרצועת חוף “פרטית”.

הלגונות הטבעיות יוצרות בריכות טבעיות של מים שקטים וחמימים שמוגנות מגלי הים וזרמיו.

ובקיצור, תנצלו את המשאב הקסום הזה.

פוסטים קשורים
  1. השכרת יאכטה טיפים חופשת שייט על יאכטה יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד, אך לפני שמחליטים לצאת לשייט ביאכטה חשוב מאד לקחת כמה דברים בחשבון, ברגע שאתה כבר על ומגלה פתאום שהסירה היא לא מה שחשבת אז כבר מאוחר מדי כדי לסגת. כאשר בוחרים לצאת לשייט על  יאכטה רצוי לקרוא היטב
  2. מילון מונחים יאכטה השכרה חופשת שייט על יאכטה יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד, אך לפני שמחליטים לצאת לשייט ביאכטה חשוב קודם כל להכיר מספר מונחים בסיסיים שיעזרו לנו להבין טוב יותר את העולם הנפלא של שייט יאכטות
  3. מילון מונחים סקיפרים לכל מי שרק שמע על יאכטות ורוצה קצת להתמצא במה קיים ביאכטה, אספנו 10 מושגים מהעולם של הסקיפרים עבורך
  4. יאכטה ללא רישיון רוצה להפליג מהר , לא רוצה להכנס לתהליך של הוצאת רישיון? יש לך אפשרות להשיט יאכטה גם ללא רישיון. הדרך המהירה ביותר להפליג נמצאת קליק אחד ממך.